Vernice di “At the End of the Mirror”. Exhibition of visual Tiziana Pers

Vernice di “At the End of the Mirror”. Exhibition of visual Tiziana Pers

Tiziana Pers - At the End of the MirrorThe Tiziana Pers staff, will accompany the conference with installazioni e rassegne video. Questa It unfolds as a look as possible, a place where the encounter between man and all other animals creates a potentialityat fruitful for both. Ogni tratto di Tiziana si incontra leggero sulle tele con diafane opalescenze pregne di intenzione e presenza. Le sue trasparenze ci portano in uno spazio intimo che non può prescindere dall’essere condiviso, flowing in an exchange between sand is the'Something else. Dall’allevamento alla vivisezione, alla piaga del bracconaggio, alla salvaguardia del mare, il suo messaggio artistico si dipana in un percorso di trasmutazione attraverso cui si articola il movimento verso la celebrazione dell’esistenza di ogni essere vivente.

We ask Tiziana will be realized as the installation.

L’installazione è composta da una serie di drappi stampati al digitale che ritraggono un coniglio bianco. Nelle immagini il coniglio stava giocando a saltare su dei tessuti color rosa carne con dipinte delle formule matematiche che racchiudono l’estensione virtuale della memoria umana. The fabrics were part of a performance that my sister had to submit shortly to the Royal Palace in Naples. In altre immagini invece l’animale è ritratto mentre annusa i petali di una camelia in fiore. L’installazione inizialmente componeva una spirale, and it was presented in 2012 In Padova, Former Slaughterhouse in Cathedral.

And as for the video?

Il video era stato presentato inizialmente all’interno della spirale composta dai drappi. Il protagonista è il medesimo coniglio bianco. It is an animal that I had saved from slaughter several years ago, and that I was then stolen while I was in her seventh month of pregnancy. For me and for my family was part of the family, and we have experienced a painful loss. Of video clips depicting the rabbit inserted in his peaceful home environment, from which was subtracted, alternating with brief flashes of aseptic laboratories of vivisection, and ended with the shooting of a group of the Animal Liberation Front activists while rescuing rabbits ranging from enclosures of vivisection. White Rabbit becomes the leitmotif of a double vision, where dreams and nightmare overlap, as we follow the White Rabbit of Alice in Wonderland. My personal experience is told during the video, alternating the reading of excerpts from two Lewis Carroll's masterpieces. The lure sharp imagery Carroll (one of the precursors of the anti-vivisection) then it opens through the entrance into the rabbit hole of Alice in Wonderland and he continued 'through the looking glass', come in Through the Looking-Glass and What Alice Found There, for not close if not in a vision where reality is perceived through its symmetrical.

Tiziana Pers visual is an Artist, phd in letterature comparate, lavora con diversi media sui temi arte-animalità e sulle connessioni tra differenti forme di discriminazione, con modalità interdisciplinare. Ha esposto e realizzato performance in musei, istituzioni e gallerie in Italia e all’estero, tra cui: Musei Storia Naturale di Milano e Trieste; Sino Innovation Centre, Milano; Palazzo Barolo, Torino; Museo Castello di Rivoli, Torino; Palais De Tokio Parigi; Museo Storia Naturale, Milano; Old Police Station, Londra; N.Est Museo MADRE, Napoli; NDK Bridge Sofia; The Promenade Gallery, Vlore; e.c.53. Biennale d’Arte Venezia; Novosibirsk State Art Museum; DIFC Dubai; Dade Public Library, Miami.

MujaVeg

MujaVeg OdV - 2016 - Via Dante Algieri, 21 - 34015 Muggia (TS) - C.F. 90148650329